Wat is het verschil tussen een lesboek en een thuisstudie?

Ik wil graag NIMA Marketing A volgen. Dit kan via een thuisstudie (meer dan 100 euro via LOI, NHA, Laudius etc.), maar er zijn ook lesmethoden van Wolters Noordhoff zoals 'Kernstof Marketing A' waarvan de nieuwste druk 75 euro kost en ook een opgavenboek en toetsen kent en wat ze meestal op een HBO opleiding gebruiken.

Bij de exameneisen van het NIMA staat het boek Kernstof Marketing A in de literatuurlijst. Is het doorwerken van dit 700 pagina tellende boek dan het zelfde als een thuisstudie volgen? Legt zo'n studie gewoon het boek uit in eigen woorden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, zo'n boek wordt niet in begrijpelijke taal uitgelegd, je moet gewoon ook uit het boek leren. Maar het verschil tussen alleen het boek en een thuisstudie volgen, is dat je getoetst wordt bij een thuisstudie, die toetsen moet je ook thuis maken en via de computer of via de post opsturen naar de opleiding die je gekozen hebt, vervolgens krijg je hem terug met daarbij een lijst van wat je goed en wat fout had, vaak wordt er dan ook aangegeven wat je verbeterpunten zijn, of waar je wat meer tijd aan moet besteden. Ook regelt de thuisstudie opleiding het examen, of een getuigschrift. Je kunt dus bewijzen dat je de studie met goed gevolg afgerond hebt en hebt dus iets in handen, waar je iets aan hebt, waar je verder mee kan. Er zijn thuisstudies die ook leraren in dienst hebben, waar je met vragen bij terecht kunt.