Wat is tegenwoordig de baangarantie met een studie van NTI of LOI?

De gestelde vragen zijn van meer dan een jaar geleden. Hoe zit het tegenwoordig? Omdat ik al een afgeronde bacheloropleiding heb, wordt een voltijd/deeltijd/duale opleiding aan een hogeschool onbetaalbaar. De enige optie die overblijft is LOI/NCOI/NTI. Maar krijg ik hier wel werk mee. Ik werk momenteel in een hele andere branche dan waarin ik me wil opleiden, ik heb dus geen ervaring. Kan ik dan uiteindelijk wel ergens aan het werk komen? Of kan ik beter mijn geld ergens anders in investeren? Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een baangarantie wordt maar bij heel weinig opleidingen verwacht. Het hangt er wel degelijk vanaf wat je gaat studeren, je zou eens bij het UWV kunnen navragen welke beroepen het meeste (HBO) personeel nodig hebben (en waar het aanbod is achteergebleven) en dan je keuze voor een studie in die richting maken. Daarmee geef je jezelf de grootste kans op een baan.

Heeft niet zozeer te maken met waar je de opleiding volgt, het gaat er meer om welke opleiding je hebt gevolgd. Je hebt gewoon dezelfde kansen hebt als iemand die bijvoorbeeld van een ROC of gewone Hogeschool/Universiteit. Al hebben zij een licht voordeel omdat hun vaak stage hebben gelopen bijvoorbeeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100