Mag je je geschrift veranderen?

Het is misschien een beetje een domme vraag... Maar ik ben niet zo heel tevreden over mijn geschrift en nu hebt ik dus iets totaal anders geprobeerd en dat lukt prima. Natuurlijk mag je, normaal gezien toch, schrijven hoe je wil. Maar het punt is: ik ben nog schoolgaande. Is dat later in orde voor eventuele inspecties, etc. als je ineens een compleet ander geschrift gebruikt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je handschrift is een persoonlijke zaak. Je schrijft op jouw manier. Schrijven is een manier van communicatie en dus moet je nieuwe handschrift ( niet geschrift) wel , zeker op school, perfect leesbaar zijn voor een derde. Vroeger werden op scholen bepaalde soorten handschrift geëist: zelf moest ik van schuinschrift verplicht omschakelen op normschrift, heel erg. Maar zo antiek doen ze op school niet meer. Houd het leesbaar en als iemand commentaar geeft, jammer dan. Maak je niet bezorgd dat je valsheid in geschrifte pleegt of wat dan ook, dat is allemaal kolder en de angst van een school dat je andermans proefwerk zit te maken, kom nou! Zelfs handtekeningen evolueren in de loop van je leven. Ook niets mis mee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100