Waarom heet een beginnerscursus een 101?

Ik begrijp dat in het Amerikaanse schoolsysteem de eerste cursus/les in een vakgebied 101 wordt genoemd.

Waarom 101? Hoe zit die nummering in elkaar?

14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit is afkomstig uit de vak codes. Het complete stuukje uitleg in het engels onder de link. In het kort:

eerste collegejaar: 1
Onderwerp nummer: 0
vak volgnummer in onderwerp: 1

gevolg: 101

Toegevoegd na 1 minuut:
[quote=http://www.slate.com/id/2149082/]
In the late 1920s. The Oxford English Dictionary finds the first use of "101" as an introductory course number in a 1929 University of Buffalo course catalog. Colleges and universities began to switch to a three-digit course-numbering system around this time. In 1935, two researchers from Kent State published a paper celebrating the efficiency of the new system: "Recently college catalogs have revealed a commendable trend toward a logical arrangement of course numbers," they wrote. "The loose hodgepodge of former years is giving way to systematic arrangement."
[/quote]