Wat is het ERK niveau dat je met de Na Klar! methode kunt bereiken op VWO?

Op mijn school beginnen we in de tweede met Duits, en beginnen we, net zoals andere scholen, in de vierde met Duits voor de Tweede Fase. Ik wil wel graag weten wat voor niveau ik aan het einde van de zesde heb (ik ben er nog niet uit, of ik het zal inruilen voor biologie)...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de zesde klas hoor je op het VWO een ERK niveau te hebben van gemiddeld genomen B2. Bij schrijven van brieven wordt een lager niveau gehanteerd (B1) en bij het lezen worden soms teksten gegeven van C1 niveau, wat over het algemeen 75% B2 teksten zijn. Om een impressie te krijgen hoe een Duits examen eruit ziet, kun je het beste een eindexamen bekijken. Op www.havovwo.nl -> Duits vwo kun je dit doen. Als je een impressie wilt krijgen van een moeilijk examen, dan raad ik je aan om 2012 tijdvak 1 te bekijken, en van een makkelijk examen 2013 tijdvak 1. Dit jaar heb ik VWO Duits afgerond en ik vond de overgang van Duits onderbouw naar bovenbouw erg groot. In de derde klas stond ik een 8 voor Duits en in de 4e een 5.5, maar dat verschilt natuurlijk per persoon ;). Succes met je keuze voor Duits en het bekijken ervan.

Bronnen:
http://www.erk.nl/leerling/erkenvwo/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100