Welke richting moet je op school gevolgd hebben om een opleiding psychologie te volgen?

Ik wil later psychologie gaan studeren. Ik weet alleen niet welke richting ik daar in het middelbaar het beste voor kan volgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Universiteit volgens mij. Kijk even op google.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Havo of VWO afronden met goede resultaten.
Amadea
10 jaar geleden
Zit jij dan nog niet op "het middelbaar", gast?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat wil je gaan doen met deze studie?

Antwoorden (2)

Je hebt nodig:
•Het einddiploma vwo: gymnasium of atheneum (elk profiel) of
•Een propedeusediploma van een hbo-instelling, behaald in of na 1986 of
•Een einddiploma van een hbo-opleiding

Iedereen die Psychologie wil studeren, moet wiskunde op vwo-niveau beheersen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Bij de beantwoording van de vraag ben ik uitgegaan van de vooropleiding voor de universitaire studie Psychologie.
Computoon
10 jaar geleden
Je kunt eerst HAVO doen en daarna een jaar op HBO studeren, je P halen en naar de universiteit.