Is het mogelijk om van de 2e klas t/havo naar 3 vwo te gaan?

Mijn zoon zat vorig school jaar op kgt en deed goed z'n best en gaat volgend school jaar naar de tweede klas t/havo en de jaar daarna (de derde klas) beslissen ze of hij naar vmbo T of naar havo gaat.

Nu is mijn vraag kan hij plaats van naar vmbo T of havo, naar vwo gaan?

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik neem aan dat je bedoelt dat ze over precies een jaar beslissen of hij naar 3t of 3 havo gaat? In dat geval is VWO niet echt haalbaar omdat hij gewoon veel stof gemist heeft dan. De cijfers kunnen nog zo hoog zijn maar gemiste stof is lastig in te halen. Maar zeg nooit nooit natuurlijk, mijn zoon gaat na de zomer naar havo 3 maar mocht, net als vorig jaar gewoon door naar VWO al heeft hij minder achterstand omdat hij het eerste jaar havo/vwo heeft gedaan en nu havo. Jouw zoon komt dan van een t/havo tweede klas. Bespreek aan het begin van het jaar meteen met de mentor OF het mogelijk is en aan welke eisen jouw zoon moet voldoen, dat voorkomt in ieder geval teleurstellingen. Vergeet niet dat je na havo 5 ook nog naar het VWO kan maar dan moet je wel zorgen dat je profiel in ieder geval 2 buitenlandse talen bevat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100