Ik sta 2 5'en bij me kernvakken, wel heb ik een compensatie punt van BSM. Mijn vraag: mag je kernvakken ook compenseren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

De eisen zijn inderdaad de laatste tijd gewijzigd. Dit betekend dat je voor de vakken Engels, Nederlands en Wiskunde niet meer dan één vijf mag staan. Dit kan niet gecompenseerd worden door andere vakken en resulteert eigenlijk meteen tot het niet 'bevorderen' (ofwel overgaan). Ik weet niet precies hoe de overgangsregeling is bij jullie school maar dit is wel de strekking. Als dit namelijk bij een eindexamen zou gebeuren ben je gezakt (ook al zou je voor de rest een 10 staan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De informatie vind je in je schoolgids. Op de school van mijn oudste ben je een bespreekgeval in jouw situatie, dus je overgang hangt onder meer af van jouw inzet etc.

Toegevoegd na 34 seconden:
Vergeet ik nog je originele vraag: nee kernvakken mag je niet compenseren omdat dat bij je eindexamen ook niet mag.