Mag ik een 4 halen op mijn Engels examen havo?

Ik heb vandaag mijn Engels examen gehad, en die ging helaas slecht. Mag je met de nieuwe examenregels een 4 halen voor Engels, of moet dat perse een 4,5 zijn? Sta op m'n SE een 6,5 voor Engels en wiskunde en Nederlands zijn me goed afgegaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

6,5 + 4 = 10,5 delen door 2 en je hebt een vijf op je eindlijst. Dat mag als je voor wiskunde en nederlands meer dan een vijf hebt (en als je voldoet aan alle andere regels in de bron).

Toegevoegd na 9 uur:
Mandy: in mijn antwoord stond dat je wel aan alle andere regels moet voldoen. Eentje daarvan is dat je voor alle CE cijfers GEMIDDELD een 5,5 moet staan dus met die 4 moeten er ook nog wel een paar cijfers hoger zijn dan 5,5 voor het CE.

Maar er zijn ook andere regels waar je aan moet voldoen: nogmaals, lees de bron!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powergen
10 jaar geleden
Dus maximaal 1 vijf voor NL, EN en WIS op je EINDCIJFERLIJST. Maar wel minimaal gemiddeld 5.5 voor je CE!
Powergen
10 jaar geleden
Nee, want die ene maximale vijf gaat om je eindcijferlijst. Dat eindcijferlijst wordt berekend met je SE + je CE (Die 50% meetelt!).
Powergen
10 jaar geleden
Hoezo niet? Als je alle examens met een voldoende hebt gemaakt red je het makkelijk. Al haal je een 4.7 en bij een andere weer een 6.4, sta je toch weer 5.6 gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powergen, mijn antwoord was goed maar door jouw toevoeging snapt mandy het niet meer en was het tweede antwoord nodig...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mandy, zie mijn aanvulling die nodig werd door de verwarrende reactie van powergen.
Computoon
10 jaar geleden
Pelle: met één 4,0 bij het CE moet de uitkomst van (CE-puntentotaal : aantal vakken) een 6,0 zijn. Een 5,5 CE-gemiddelde is alleen 'toegestaan' als voor alle CE-vakken een voldoende is behaald of maximaal één 5. Een half punt... het is eigenlijk een verschil van niks maar je zou maar net de pech hebben dat je zo'n 'halfpuntgeval' wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom staat dat niet in je eigen antwoord (van die 6,0) ?
Computoon
10 jaar geleden
Je mag mijn reactie als niet geplaatst beschouwen, is inhoudelijk onjuist. Bron foutief geciteerd, ging over eindcijfer en niet over examencijfer. Heb dit elders met reactie al gecorrigeerd. Excuses.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok, maar ik vind dat door de reacties mijn goede antwoord hier helemaal weggegooid wordt eigenlijk....
Computoon
10 jaar geleden
+ ter compensatie...