Hoe kan ik het beste in korte tijd voor mijn examens leren?

Ik ben wegens omstandigheden nogal laat om te leren voor mijn examens? Ik ben bereid om keihard te leren, maar ik weet niet precies hoe op zo'n korte tijd en ik wil het echt graag halen, ik doe er namelijk al een paar jaar over.. Mijn eerste echte examen is volgende week dinsdag..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Maak gebruik van examenbundels ( samenvattingen) en oefenexamens. Dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Richt hier al je aandacht op.

Zet nu alles er voor op zij, behalve de nachtrust. Goed uitgerust zijn is nl erg belangrijk. Met slaap tekort kun je niet meer goed denken.

Succes!
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Een oefenexamen maken, nakijken en de onderdelen die je fout hebt gedaan opnieuw leren. Later nog een oefenexamen maken, nakijken en de onderdelen die je fout hebt gedaan opnieuw leren. Net zo lang tot je het voldoende kent. Denk erom dat je niet te lang achter elkaar leert! Hoelang ideaal is verschilt per persoon, maar zeker niet langer leren dan 2 uur achter elkaar! Tussendoor totaal iets anders doen, bewegen werkt vaak goed (maar niet té intensief, want dan ben je daarna moe). Goed eten en drinken heeft ook invloed op je prestaties dus denk daar ook om. En zoals hierboven al beschreven, een goede nachtrust. Succes!