Wat is het doel van blijven zitten?

Ik blijf zitten, ik weet alleen niet wat het voor een nut heeft.
Wat doet het met je?
Weet iemand antwoord? zo ja, zeg het gerust.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het doel van blijven zitten, is het kind de kans te geven om de stof, datgene wat je moet leren, beter te laten beheersen. Het bewijs daarvan is hogere cijfers in de "tweede ronde". De noodzaak is dat je alles moet onthouden om uiteindelijke aan het eind, afhankelijk van de schoolsoort, 4,5 of 6 jaar, examen te doen om je diploma te behalen.
Je voelt je in eerste instantie SH*T!! Jouw klas gaat door, jij moet nog een jaar 't zelfde doen.
Ik heb het zelf meegemaakt en ik kan je vertellen, in het begin is het balen... je voelt je anders, je bent een jaar ouder en het duurt best eventjes voordat je er weer 'bij' hoort.
Daarna gaat het beter, met het leren is het fijn dat je het al een keer gehad hebt, het is niet zo moeilijk als het eerste jaar, dat scheelt weer

Dus kop op, geniet eerst van de zomervakantie en daarna met nieuwe moed: ertegen aan, doe je best!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel erg balen eerst, absoluut want je hebt toch vrienden die allemaal een jaar hoger zitten dan, maar later valt het inderdaad mee, je moet er niet te veel tegenop zien en er zeker niet van wakker liggen (wat je misschien al hebt gedaan...)!

Andere antwoorden (1)

Het doel van blijven zitten, is je de kans te geven, de lesstof nogmaals te herhalen, zodat je betere resultaten boekt en dit schooljaar met succes af kan ronden, om voldoende kennis te hebben om aan het volgende schooljaar te beginnen.
Dat betekent wel dat jij je vanaf het begin van je nieuwe schooljaar goed in zal moeten zetten, denk niet, dat heb ik al gehad, dus dat hoef ik niet te leren, want dan is de kans dat het weer mis gaat zeer groot, je moet de basis opnieuw gaan leggen en daar vanuit je kennis opbouwen om je studie te vervolgen.