Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden binnen een onderwijsinstelling? [ zie omschrijving ]

(Ik spreek hier in de "ik" vorm, maar ik stel deze vraag namens een ander persoon)

Ik heb mezelf ingeschreven bij Capabel, waar ik de mogelijkheid heb om een bepaalde opleiding binnen een jaar af te ronden.
Nou was mijn startdatum in maart 2013, maar door familieomstandigheden etc. was het niet mogelijk om in maart te beginnen. Ik betaalde wel gewoon de inschrijfkosten (€250 + €99 materiaalkosten, boekengeld en heb al een maand schoolgeld ( €388,- ) betaald.
Vele emails gestuurd en heb telefonisch kunnen afspreken dat mijn startdatum per 19 april zou zijn.
Nu word ik van het kastje naar de muur gestuurd en wordt er telkens gezegd dat ik gewoon alles moet gaan inhalen, en niet kan beginnen per 19 april.

Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden hierin? ( Is er niets dat ik zou kunnen doen om toch per vandaag te kunnen beginnen zonder achterstand? )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kijk wie de opleidingsmanager is van deze opleiding en schrijf een nette zakelijke brief. Geef aan dat er een mondelinge toezegging (later starten) is gedaan d.m.v. telefonisch contact en dat er een weg gezocht moet worden om duidelijkheid te krijgen voor beide kanten.

Zorg voortaan dat je iedere afspraak met welke instantie dan ook laat vastleggen, al lijkt hij nog zo afgedaan/besproken te zijn. Hier kan de opleidingsmanager je ook nog op wijzen. Ik ga er nu van uit dat je dit niet kunt bewijzen namelijk.

Ik ben hier eens aardig mee in de problemen gekomen en neem nu zelfs ieder gesprek met een instantie op. Dit heeft meerdere keren haar dienst bewezen.