Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik maak bij engels repetities vaak fouten in dingen bijv. grammatica die ik wel begrijp, dus ik let niet goed op, heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
783
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Euh, beter opletten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal worden al die zaken geoefend in het werkboek. Zorg dat je het daar ook begrepen hebt en let op als de leerkracht dit bespreekt zodat je de fouten er daar uithaalt. Leer deze opdrachten ook voor je toets. Schrijf anders bij de eerste keer de antwoorden niet IN de tekst maar op een apart blaadje zodat je het nog eens kan invullen bij het leren voor de toets.

Verder: laat je overhoren door iemand die goed is in Engels en nieuwe voorbeeldzinnen kan geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk gewoon in het Nederlands als je bijv. moeite hebt met het onthouden van al die 'tijden'.
Alle 'simples' zijn onvoltooide tijden, (zijn nog niet gedaan of klaar)
Alle 'perfects' zijn voltooide tijden. (zijn dus klaar of gedaan)
Alle 'presents' zijn tegenwoordig. (nu of heden)
Alle 'past' is gepasseerd (dus in het verleden)
Alle 'future' moet nog komen (ligt in de toekomst)
http://www.taaltutor.nl/engels/ezelsbruggetjes-voor-engelse-grammatica/
Op deze site staan allerlei ezelsbruggetjes. Die maken het ook een stuk eenvoudiger om te onthouden.
Verder zou ik zeggen, probeer eens om je te concentreren en dan kan je ook makkelijker opletten.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding