Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de aanstaande voortgezet onderwijs school van mijn zoon, de handtekening en bsn nummer nodig van mijn ex?

Hallo,
Mijn zoon gaat naar het voort gezet onderwijs maar heeft geen contact meer met zijn vader. voor de inschrijving heb ik dan mijn ex nodig? we hebben wel gezamenlijk gezag maar verder niets. Bvd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
698
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/welke-documenten-heb-ik-nodig-als-ik-mijn-kind-wil-inschrijven-op-een-school-voor-voortgezet-onderwijs.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me wel dat hij ingeschreven want er zijn vele van deze situaties en school is verplicht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas wel. Je hebt gezamelijk gezag dus dan moet er samengetekend worden. Dit is zo bij onderwijs maar ook als je kind in therapie wil en nog geen 18 is. Hierin heb je twee keuzes je ex benaderen of gezamelijk gezag aanvechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een kind in therapie wilt mag dat zonder toestemming vanaf 16 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is met alles zo in geneeswijze en psychiatrie ed, 16+ is daar volwassen en heb je nergens je ouders bij nodig voor toestemming.

Andere antwoorden (1)

Ja Klopt, Je hebt de handtekening ook nodig bij aanvraag/vernieuwen paspoort en wat te denken financiering studie en/of verzorgings kosten ed in de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding