Je hebt één van de onderstaande diploma’s nodig om toegelaten te worden tot de opleiding:
Vmbo
Lbo/vbo (met ten minste drie vakken op C-niveau)
Mavo (met exacte vakken in je pakket)
Overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of vwo
Beschik je niet over een van deze diploma’s of certificaten, informeer bij het ROC naar je mogelijkheden.
bron carrieretijger

De enige die je echt een goed antwoord kan geven is de school waar je de opleiding wil volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet altijd zo, ligt wellicht aan de MBO opleiding waar je de opleiding wil doen. Voor tandartsassistente heb je een vmbot of kader diploma nodig, een overgangsbewijs naar HAVO 4 of een MBO 3 opleiding.

Als je kader doet maar niet bij Zorg en Welzijn kun je onder bepaalde voorwaarden instromen, daarvoor moet je navraag doen bij de MBO opleiding van je keuze: http://www.noorderpoort.nl/opleidingen/tandartsassistent/#articleSeg7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef nooit zomaar op,als je het echt wil, is er altijd een mogelijkheid, deze studie wordt ook via het ROC en de thuisstudies, zoals het LOI aangeboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook eerst een MBO3 opleiding doen of vmbot als het echt niet kan.