studiefinanciering terugbetaald maar een aantal jaren later toch een mbo diploma gehaald. Mag ik dit weer terugvragen bij DUO?

Mijn vriend is een aantal jaar geleden begonnen met een MBO3 opleiding (BOl) en ook weer gestopt. Hierdoor een schuld opgebouwd van studiefinanciering en OV-jaarkaart. Nu een aantal jaren later (minder dan 10) toch een MBO diploma gehaald. Had hij deze studiefinanciering wel terug moeten betalen? Diploma met BBL gehaald.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Nee. Een BBL-studie heeft geen recht op studiefinanciering.
Had je dat wel gewild, dan had je de BOL-variant moeten kiezen.

http://www.bblopleidingen.org/bol-of-bll/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar twijfel ik aan, mijn klasgenoot (deeltijd/BBL) zegt dat ze van DUO geld terug krijgt omdat ze nu alsnog een studie heeft afgerond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de website van de DUO ook niet:
http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/voorwaarden.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DUO heeft haar zelf benaderd. Het klopt dat je dan geen recht hebt op studiefinanciering, maar misschien geldt die opleiding wel als diploma dat je moet behalen.