Kan een school het één dag op voorhand laten weten dat je de volgende dag moet nablijven/strafstudie hebt?

Is het wettelijk? Mag zoiets? De dag ervoor zeggen "we verwachten je morgen!" . Wat met je planning?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, een school kan dat zo doen. Over na moeten blijven staan vast en zeker iets geschreven in het schoolreglement. Als je op school zit, dien je je te houden aan dit reglement. Dat je in de knoop komt met je planning is vervolgens je eigen probleem. Nablijven is nooit leuk en zal vaak consequenties hebben voor je agenda. Alleen als je zwaarwegende argumenten kunt aandragen over afspraken, die je absoluut niet kunt missen, kun je misschien regelen, dat je op een later tijdstip je nablijfmoment mag inhalen.

Ja het mag. Volgens mij staat er in het reglement van school dat er een bepaalde tijd is per dag, die gereserveerd is voor school. In die tijd mag school je lessen plannen, of je vasthouden voor een uurtje nablijven etcetc. Buiten die tijd heeft school niks te zeggen over je, en mag je gaan. Maar reken er maar op, dat zolang jij op school moet blijven, je nog in de "school uren" zit, want docenten houden niet van overwerken.

Ik denk als jij aangeeft wanneer je de vervelende paljas gaat uithangen of opzettelijk slechte beurten aan wil kondigen, dan kan de school daar wel rekening mee houden. Welk nut het dient snap ik alleen niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100