Is er een MBO niveau 4 opleiding waarbij je een volwaardig MBO diploma kan halen ZONDER stage?

Vraag spreekt voor zich.

1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke BBL opleiding, werk vervangt dan de stage.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik snap wat je bedoeld, maar niet wat ik zoek...

Het beste antwoord

Nee dat bestaat niet. Een deel van het diploma betekend nu eenma dat je ook in de praktijk goed functioneert en dit kan alleen door stage of bbl werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Echt kl*te is dat. Hoe moet je dan ooit als iemand met een eigen huishouden een opleiding halen. 1040 uur stage lopen, een flut salaris, dat schiet toch niet op? Zelfs als je BBL doet, ziet het bedrijf je niet of nauwelijks als volwaardig medewerker (en ze hebben gelijk) dus krijg je echt geen normaal salaris.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loopt iedereen tegen aan. Waarom zou een bedrijf je niet als volwaardig moeten zien?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Simpel, als ik bedrijfsleider was, zou ik mijn stagier ook niet als volwaardig zien. Hij/zij kan zijn taken niet alleen uitvoeren, ik moet er tijd in stoppen. Waarom zou ik die evenveel betalen als iemand die ik niet hoef op te leiden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar een BBL-er krijgt (of hoort te krijgen) minstens het minimumloon voor de uren dat hij of zij werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! Een bbl- er wordt volledig ingezet als kracht en krijgt daar ook naar betaald. Een stagiair krijgt soms een vergoeding maar dit is niet verplicht. De stagebegeleider die jou aanneemt weet dat hij er tijd en energie in moet steken en als hij stagiaires minderwaardig vind dan moet hij maar geen begeleider worden.

Andere antwoorden (1)

Dit bestaat niet. Bij iedere opleiding is het verplicht om een bepaald aantal stage uren te maken. Dit is vooral voor jezelf ook beter, omdat je dan al ervaring op de werkvloer hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Misschien wel, maar de ervaring kan me in dit geval niet schelen... ik wil alleen een diploma, betekend niet dat ik het bijbehorende werk wil doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heer: haal dan gewoon je HAVO diploma, dan heb je hetzelfde niveau maar zonder stages!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou mijn probleem is, dat ik bij de IB groep een studieschuld heb. Dit komt omdat ik stufi heb ontvangen voor MBO niveau 3/4. Ik heb geen MBO 3/4 diploma gehaald. Want de opleiding lag mij toch niet. Dus toen ik in mijn 4e jaar geen stage kon vinden heb ik gezegd: "Fijn, nu ga ik doen wat ik wel wil, en dat is beveiliger." Dat doe ik nu, en vind ik leuk. Alleen ik wil toch wel van die schuld af, want die is €20.000 stom ik weet het. Dat kan alleen als ik voor 2015 een MBO 3/4 diploma haal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij had je dat er beter bij kunnen zetten, dan krijg je betere antwoorden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen, volg een interne cursus bij een beveiligingsbedrijf waar ze je gewoon in dienst nemen. Hier maak je zelfs nog kans dat het bedrijf je cursussen betaald zodat jij al je geld kan gebruiken om je schulden af te lossen. Anders zou ik een BBL opleiding volgen,hiervoor moeten ze je ook betalen als volledig werknemer.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Die cursus (coördinator) wil ik ook wel volgen, maar er is geen leer werkplek beschikbaar :-( Zou leuk zijn als het halen van een HAVO diploma ook genoeg zou zijn, dat red ik wel.