"Bezwaarschrift indienen

Een bezwaarschrift is een brief waarin u vertelt waarom u het niet eens bent met de beslissing van de overheid. Bekende voorbeelden van overheidsbesluiten zijn omgevingsvergunningen voor bouwen, kappen, een ozb-beschikking en bestemmingsplannen.

Eisen bezwaarschrift

In artikel 6:5 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) is geregeld waaraan een bezwaarschrift moet voldoen. De eisen zijn limitatief. Dit betekent dat uw bezwaarschrift hieraan moet voldoen. In het bezwaarschrift moeten zijn opgenomen:
1.de naam en adres van de bezwaarmaker
2.waartegen bezwaar wordt gemaakt
3.redenen waarom er bezwaar wordt gemaakt
4.datum van het bezwaarschrift
5.handtekening van bezwaarmaker
6.kopie van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt"
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kopie is niet nodig. Verder een goed antwoord, ik was nog aan het typen toen jij je antwoord gaf haha. + van mij
teusvh
11 jaar geleden
En als je wat vergeet, dan moet het bestuursorgaan een termijn stellen waarbinnen je dat verzuim herstelt.
Dat lukt niet natuurlijk als je vergeet je naam en adres er op te zetten :-)

Andere antwoorden (1)

Hij moet gestuurd worden binnen 6 weken, getelt vanaf de dag ná de dag dat je het besluit hebt gehad.
Volgens het Awb moet er minstens in staan:

Je naam/adres en datum waarop je het schrijft.
Omschrijving van het besluit.
Redenen van indienen van het bezwaar.
Handtekening.

Bron: boek; staats- en bestuursrecht van Mr. Lydia Janssen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Foutje in het bovenstaande: het bezwaarschrift moet worden gepost binnen 6 weken. Rekenen vanaf de dag na de dag dat het besluit is VERZONDEN.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt, er moet staan: ná de dag dat het besluit is geschreven.
Foutje, excuus.