Wat is het verschil tussen en bedrijfskunden en management opleiding?

Ik wil gaan doorgroeien binnen het management van ons bedrijf en hiervoor een HBO opleiding gaan volgen.
Wat is precies het verschil tussen management en bedrijfskunde? Wanneer kan ik het beste voor welke opleiding kiezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Bedrijfskunde en management zijn vaak onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Echter betekent niet dat als je bedrijfskunde hebt gestudeerd, je automatisch als manager aan de slag kan, al is het wel zo dat je hier veel voor studeert en leert en hier zeker wel kans op maakt.

Tijdens zo'n opleiding leer je zo'n driekwart voor Management. Je hebt verschillende richtingen voor bedrijfskunde, die heb je niet vermeld. Nogmaals, de opleiding die jij aangeeft is eigenlijk vaak Bedrijfskunde EN Management en dus niet het één of het ander. Wil je graag managen, kies dan voor (stroming, bijvoorbeeld technische of financiële) Bedrijfskunde & Management.