Informatica gebruikt alleen computers, technische informatica ook materiaal er omheen. Voorbeeld:
Op de NHL leer je in het eerste jaar van de studie informatica je eigen 3D racegame te bouwen (op de computer dus), en bij technische informatica maak je een USB-programmeerbare wekker, dus komt er ook een stukje inzicht bij kijken bij de bouw van de wekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord hierboven ben ik het niet mee eens, omdat het product waarvoor informatica nodig is irrelevant is voor de informatica zelf.
In mijn ervaring is het zo dat het verschil tussen technische en 'reguliere' universiteiten is dat bij 'reguliere' universiteiten kennis een doel is, en bij technische universiteiten een middel. Ik ga er vanuit dat dit bij informatica niet anders zal zijn.
Ik vind het moeilijk om het goed uit te leggen, maar op sites zoals van de TU Eindhoven en TU Delft is hier meer uitleg over te vinden, aangezien zij deze vraag waarschijnlijk vaker krijgen dan alle gebruikers van deze site samen ;)