wat is het verschil tussen HAVO en HBO?

ze staan gelijk aan elkaar maar toch zijn het 2 verschillende opleidingen, dus wat is het verschil tussen die 2?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

HAVO is de voorbereiding op het HBO:

HAVO: Hoger Algemeen Vormend Onderwijs
HBO: Hoger Beroeps Onderwijs.

De havo is algemene basis kennis. HBO is beroeps specifieke kennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Na de basisschool kom je op de middelbare school.
Daar doe je vmbo/havo of hoger
Als je dat gehaald heb kan je naar het MBO. (Middelbaar BeroepsOnderwijs) Na deze opleiding kan je doorstromen naar het HBO. Vaak wel niveau 4 vereist.
Of als je Havo heb gehaald kan je in 1x door naar het HBO.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De HAVO is een algemene opleiding die je doet na de basischool. Een HBO opleiding is een opleiding die je kunt doen na de HAVO of VWO. HBO is een verzamelnaam van allerlei hogere opleidingen die je na je middelbare school kunt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw veronderstelling dat ze gelijk aan elkaar zijn, is onjuist. Het enige waarin ze overeenkomen is dat het onderwijsniveau van deze opleidingen dusdanig vergelijkbaar is dat de doorstroming van de Havo naar het HBO (voor de meesten) rimpelloos gaat.
De Havo is, zoals vermeld, een vooropleiding WAARNA je
1 van de vele HBO-studies als vervolg kunt kiezen.
Dus niet in plaat van maar nadat je de Havo (of VWO)
succesvol hebt afgerond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Havo is voortgezet onderwijs/middelbare school.
Hbo is daarop het vervolg.
net als mavo-mbo en vwo-universiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de HAVO hebt doorlopen, kan je worden toegelaten tot het Hoger Beroeps Onderwijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je misschien het verschil tussen HAVO en het oude systeem HBS ?