Ik zou toch denken dat iemand met een universitair niveau dit zelf even uit kan zoeken, maargoed.

Ja, het kan. Dat word een meeneembare studie genoemd. Je moet wel aan een paar voorwaarden voldoen. Een nicht van mij heeft het nu ook.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/buitenland/Volledige_studie.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, er zijn twee mogelijkheden:
-zorg dat je minstens cum laude staat en schrijf een brief naar bvb Oxford of Cambridge. (Hele kleine kans)
-Er bestaat een project genaamd The International Award for Young People; je moet dan wel het niveau goud behalen, én het is best moeilijk..... Het eerste niveau duurt een jaar, daarin doe je 50 uur vrijwilligers werk, 50 uur sport, 50 uur werk je aan een persoonlijk talent én je gaat op expeditie (3 dagen). Zilver duurt 2 jaar, met dubbel zoveel uren en een langere expeditie. Goud duurt 3 jaar en nog meer uren, en je gaat voor 3 weken op reis naar afrika om scholen te bouwen. Hard werken dus, maar als je een universiteit een brief schrijft en je vertelt dat je goud hebt, zullen ze je zelfs met een 4 gemiddeld nog binnen laten.

Trouwens, een beurs is over het algemeen geen vetpot, alleen de broodnodige dingen worden vergoed.