Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een website waar alle arresten en resoluties met betrekking tot internationaal publiekrecht samengevat zijn?

Van de Nederlandse arresten (jurisprudentie) is dat makkelijk te vinden, maar van het internationaal gerechtshof bijvoorbeeld totaal niet! Bestaat er dus een website waar de essentie van elk arrest/resolutie opgesomd staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
912

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De Europese en internationaalrechtelijke sites die ik je kan geven:

www.minbuza.nl/verdragen bevat de gegevens van verdragen waar Nederland partij van uitmaakt.

www.asser.nl bevat veel internationaal privaat- en publiekrecht, Europees recht, internationaal humanitair- en strafrecht, etc.

www.eur-lex.europa.eu bevat onder meer verdragen, internationale overeenkomsten, Jurisprudentie, etc. (Europees rechtelijk)

www.conventions.coe.int bevat alle verdragen van de Raad van Europa.

www.opmaat.sdu.nl bevat veel Nederlandse en Europese wet- en regelgeving en jurisprudentie.

www.legalintelligence.nl bevat veel Nederlandse, maar ook Europese rechtspraak, wet- en regelgeving en internationale aktes.

www.echr.coe.int voor alle jurisprudentie van het EHRM.

www.icj-cij.org bevat alle zaken van het internationaal gerechtshof (incl. de lopende zaken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Echter doel ik echt alleen op arresten en resoluties, dus geen algemene informatie (ook niet over verdragen). Ik vind alleen de arresten en resoluties moeilijk te lezen, omdat ik de essentie er niet uit kan halen. Ik had gehoopt dat net als bij bijv. het burgerlijk recht arresten samengevat zouden zijn..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zover ik weet is er niet één site die alleen maar samenvattingen bevat van de jurisprudentie en de resoluties. Als je op specifieke zaken of resoluties zoekt, dan heb je wel de kans dat er regelmatig in het kort staat waar het in essentie om gaat (rechtsregels e.d.); vooral als het om bekende/belangrijke jurisprudentie gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, misschien moet ik dat maar eens doen! Grrr, echt een vervelende vak is dit, haha.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding