Ja hij moet zeker 2 dagen vrij hebben, één dag (of meer) om bij de bevalling te kunnen zijn en 1 dag om het kind aan te geven.

Verdere rechten heeft hij niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht kan het aangeven ook nog wel ná schooltijd. In elk geval voor zover ik ook weet idd verder geen rechten.
School kent niet veel regels voor verlof, dus je kunt geen week vrij nemen ofzo...
Als je de schoolregels nakijkt zul je zien dat de leraar wel recht heeft op vrije dagen voor vader-worden, maar de leerling niet. In elk geval niet beschreven.

Afwezigheid in verband met het bijwonen van de bevalling van je kind wordt waarschijnlijk door school en leerplichtambtenaar gezien als geoorloofd verzuim, evenals de tijd die nodig is om aangifte te doen van de geboorte. Als die aangifte ook makkelijk buiten schooltijd kan in jouw gemeente kunnen ze daar zelfs, als ze formeel willen zijn, moeilijk over doen.

Als je niet meer tijd neemt dan redelijk is, zal de school er niet snel moeilijk over doen, denk ik.