Is het mogelijk van profiel te veranderen in de 5e?

Ik zit nu in de 5e van het Gymnasium.
In de 3e moest ik een profiel kiezen, maar ik kwam er aan het einde van de 4e achter dat ik verkeerd had gekozen.

Is het mogelijk nog te veranderen?
Ik doe nu N&G, met Natuurkunde en Wiskunde A. Ik wil naar C&M, waar ik dus veel voor mag laten vallen, maar wel een heel jaar aardrijkskunde zou moeten inhalen.
Ik vrees alleen dat dit niet mogelijk is. (?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het waar is wat je zegt, dat je alleen aardrijkskunde een jaar (meer dan een jaar) gemist hebt en dat je dus nu ook al geschiedenis hebt?

Of dit mogelijk is kunnen wij je niet vertellen maar je kunt natuurlijk, als het klopt wat je zegt, buitenschool een deelcertificaat aardrijkskunde halen, bijv bij de LOI en dan heb je alsnog beide profielen.

Dit kun je ook aan school vragen natuurlijk: alleen aardrijkskunde volgen nu op vwo 4 én 5 niveau en in beide jaren de toetsen meedoen. Of dit mag en kan ligt aan school. De loi lijkt me makkelijker te regelen: http://www.loi.nl/voortgezet_onderwijs/vwo_losse_certificaten/index.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit verschilt per school.
Normaal mag het niet, of als je school het toch toelaat, moet je de 4e opniew doen, omdat je enkele vakken die C&M specifiek zijn ook krijgt, zoals: Geschiedenis, nog een moderne vak erbij, economie en een cultureel vak (KCV dacht ik).

Ik zou het aan je decaan vragen, die verplicht is om je hierbij te helpen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Aangezien je Gymnasium doet, kan je de moderne taal en KCV weglaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eh - wat doet Aardrijkskunde in een C&M-profiel?
Anyway, in mijn jaar was er iemand die ook van 4 N&G overstapte naar 5 C&M (volgens mij ook gymnasium), en zij moest alleen het tentamen Geschiedenis 2 inhalen dat wij in de vierde hadden gehad.
Dus ik zou me vooral richten op de tentamens die je gemist hebt, en met school bespreken of en wanneer je die kunt inhalen. Uiteindelijk praat je dan over misschien 15% van dat hele vak, dus zelfs als je het verkloot is er nog hoop.

Maar waarom vraag je dit eigenlijk nu pas, als je een half jaar geleden al wist dat je verkeerd had gekozen? Waarom ben je niet in september in je nieuwe profiel begonnen?