mijn zoon zit nu in 3 vmbo-tl. Moet hij volgend jaar verplicht wiskunde examen doen of kan hij het profiel economie kiezen zonder wiskunde met duits?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat kan niet. Wiskunde is een verplicht examen vak geworden. Wel kan je duits vervangen door een andere taal.

Bronnen:
Nieuws

Je vraag staat er twee keer op, dus antwoord dan ook maar dubbel: je hebt gelijk. Sector economie op VMBO T kan zonder wiskunde. Economie en Duits (en Nederlands en Engels) zijn dan verplicht en verder maak je het pakket vol. En je zoon zal dan een prima aansluiting krijgen met een MBO-opleiding in de sector economie. ICT, horeca, juridische dienstverlening, detailhandel; wat dan ook. Toegevoegd na 1 uur: Ik vul mijn antwoord nog even aan, na reacties gelezen te hebben. Uw zoon zal in ieder geval geen technische vervolgopleiding en beroep kiezen, omdat daarbij wiskunde en natuurkunde verplicht zijn. Als hij, naast Nederlands, Engels, Duits en economie kiest voor biologie (en een willekeurig ander vak) zit hij zowel in de sector Economie als de sector Zorg & Welzijn. Hij kan dan in het MBO kiezen voor vervolgopleidingen waarbij wiskunde/rekenen niet het belangrijkst zijn. Opleidingen in de sector Economie heb ik hierboven al genoemd. In de sector Zorg & Welzijn: sport en beweging / verpleging / maatschappelijke zorg / onderwijsassistent / pedagogisch werk / sociaal maatschappelijke dienstverlening Ook ICT is nog prima bereikbaar. Of een creatieve opleiding. Of beveiliging. Deze opsomming is lang niet volledig, maar hopelijk maakt het wel duidelijk dat er heel veel mogelijkheden zijn voor uw zoon! De decaan op de school van uw zoon zal hier van alles over kunnen vertellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100