wat zijn de auteursrechten van facebook op de timeline? In hoeverre kunnen we dit gebruiken voor een fotojaarboek van een school?

We willen graag met school een fotojaarboek maken, met als thema 'facebook'. Nu willen we graag weten wat de auteursrechten van facebook zijn op de timeline, en of we deze kunnen gebruiken. Kan iemand ons verder helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je een 'timeline' namaken of wil je er gebruik van maken? Ik snap de connectie niet tussen facebook timeline en een fotojaarboek. Leg uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we willen graag op de voorkant een facebook timeline namaken, eigenlijk gewoon een facebook pagina van onze school met allemaal gebeurtenissen van de afgelopen jaren. Maar komt dus erop neer dat we precies het ontwerp van facebook willen gebruiken.

Antwoorden (1)

Als het logo en huisstijl van Facebook auteursrechtelijk beschermd zijn dan mag het officieel niet.
Ik heb daar in iedergeval niets over kunnen lezen;
http://www.facebook.com/legal/terms

Doch volgens mij als je ergens de bronvermelding e.d.neerschrijft ( iets van Huisstijl en logo zijn van FaceBook ) dan kom je al een heel eind.

Wellicht dat je zelf rechtstreeks contact met FB kan gaan zoeken hieromtrent.
Ze houden immer van een open en duidelijke structuur ;)
Mocht het negatief uitvallen kan je er altijd nog bij vermelden dat het tevens ook een goede reclame voor hun is.

Persoonlijk zou ik mij er niet zo druk om maken.