Dat zal een school bedacht hebben. Mavo bestaat helemaal niet meer, is nu VMBO Theoretisch. Maar sommige scholen noemen zich toch Mavo, of zoals jij nu vraagt "Nieuwe Mavo". Dat is geen officiële benaming, en ook Junior Havo is geen officiële naam. Vraag dus op de school waar je dit gezien hebt, want zij zullen dit hebben bedacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ontken ik ook niet Denkerin :-) Maar officieel is het VMBO Theoretisch. "Havo Junior" en "Nieuwe Mavo" zijn geen officiële namen, dus bedenksels van een school.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, je zegt dat mavo helemaal niet meer bestaat. Het lijkt nu net of er scholen zijn die zich illegaal mavo noemen. Mavo wordt veel gebruikt voor scholen die niet samen zijn met kader en basis maar met havo en vwo.
In de nieuwe MAVO is er de mogelijkheid voor brugklassers nog een jaartje op de Mavo te blijven, ook al zouden ze HAVO makkelijk aankunnen. In de nieuwe MAVO wordt aan hen dan extra leermateriaal aangeboden om de kids ook op HAVO niveau bij te laten blijven. HAVO is namelijk veel uitgebreider in de leerstof en als ze dan over willen stappen naar HAVO, (dat kan dan namelijk) missen ze niet teveel leerstof.

Als je dan het eerste jaar start, begin je in een MAVO-HAVO brugklas. In de loop van het eerste jaar blijkt dan of je MAVO of HAVO aan kunt. Vanaf januari in dat 1ste jaar, ga je dan werken met HAVO leerstof en vaak bestaat op die school dan de mogelijkheid om het jaar erop HAVO 2 te gaan volgen.

Toegevoegd na 1 dag:
Dit is een nieuw programma dat sommige scholen aanbieden onder de naam ; nieuwe MAVO-junior Havo.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gebruikt de woorden nieuwe mavo en junior havo niet dus of dit een goed antwoord is weet ik nu niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herstel: je gebruikt junior havo niet.