Wat houdt het unitair onderwijs systeem voor hoger onderwijs in Turkije in?

Turkije kent een unitair systeem waarin er geen onderscheid is tussen hbo en wetenschappelijk onderwijs.
Hoe zit dit waneer je bv Master of Science wil worden?

Toegevoegd na 32 minuten:
Behalve het onderscheid ben ik erg benieuwd hoe dit dan zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou best gelijk kunnen hebben over dat unitaire onderwijssysteem, maar dat is een puur administratieve kwestie. Ook in Turkije is een universitaire studie iets anders dan een HBO studie. Bovendien is Master of Science internationaal erkend, dus ook in Turkije.

Voor meer informatie hier 2 links:

http://www.turkije-instituut.nl/detail/posts/9473
http://turkije.nlambassade.org/you-and-country/studeren-in-turkije/studeren-in-turkije%5B2%5D.html

2e link is van de Nederlandse Ambassade. Als je klikt op het tabje "De Ambassade" zie je daar een emailadres, en daar kun je met eventuele verdere vragen terecht.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje