colloquium doctum vanaf verzorgende IG haalbaar?

ik wil heel erg graag met de opleiding geneeskunde beginnen als ik 21 jaar ben. ik doe nu verzorgende IG en is best makkelijk voor mij. Ik wil op me 21 graag met een colloquium doctum beginnen. nou heb ik een paar vragen.
is het moeilijk om alle vakken te leren als je hier nog helemaal ervaring in hebt in bijvoorbeeld scheikunde en wiskunde B of is dit met bijvoorbeeld een cursus snel te begrijpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet dus de vwo-deelcertificaten Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Nederlands, Engels en Wiskunde A of B hebben en die kun je volgen via bijv de LOI, dus een cursus ofzo is niet voldoende.

Ik begrijp dat je nu een MBO opleiding doet en dat je wellicht vmbo als vooropleiding hebt? Ja dan zijn de VWO deelcertificaten echt een enorme stap. Het kan wel maar ik denk dat je dan eerst de HAVO deelcertificaten moet gaan halen als tussenstap.