Hoeveel maanden of weken zomervakantie heb je in het examenjaar (nadat je je examens hebt gehad).

Ik zit nou in 5 havo en ik wilde graag weten hoeveel maanden of weken zomervakantie ik heb na mijn examens.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.9K

Antwoorden (2)

De examens duren van 13 tot 28 mei. Hierna heb je dus vakantie, je weet alleen nog niet of je geslaagd bent, je moet herkansen of in één keer gezakt bent. De bekendmaking van de norm wordt 13 juni 08.00 uur bekend gemaakt, de meeste scholen maken diezelfde dag nog bekend of je geslaagd bent of niet. De officiële diploma-uitreiking vindt ongeveer 1 tot 2 weken daarna plaats. De meeste hogescholen beginnen in september. Je hebt dus vakantie vanaf juni tot en met augustus, 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wel tussen 28 mei en 13 juni op vakantie. Op 13 juni moet je wel aanwezig zijn, dit omdat je als je geslaagd bent je je cijfers kunt ophalen op school en als je niet geslaagd bent je een herkansing formulier moet invullen. En je diploma-uitreiking wil je natuurlijk ook niet missen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan! Succes met de examens alvast!
Ik denk niet dat je hier van vakantie moet spreken. Je hebt je opleiding afgerond in mei. Daarna heb je in principe niets te doen. Misschien wil je een andere opleiding gaan volgen of gaan reizen of een baan zoeken. De vakantie duurt dus zo lang als je wilt.

Als je wilt gaan studeren dan moet je er toch op rekenen dat vaak half augustus de introducties van steden en studies beginnen. Deze overslaan om 'met vakantie' te gaan is naar mijn mening een grote fout. Je begint dan met een achterstand aan je studie.