Op hoeveel jaren studiefinanciering heb ik nog recht?

Voor mij is het maar een onduidelijk verhaal - ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.

Ik heb de volgende opleidingen gevolgd:
- 2007/2008 MBO2 opleiding (diploma niet behaald)
- 2008 t/m 2010 MBO3 opleiding (diploma behaald)

Nu wil ik echter een MBO4 (3 jarige opleiding) gaan volgen omdat ik me moet laten omscholen. Hoeveel jaar heb ik nog recht op studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je leeftijd en hoelang heb je al studiefinanciering ontvangen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben nu 23. En als ik het zo uitreken heb ik dus drie jaar studiefinanciering ontvangen...

Antwoorden (2)

Naast de prestatiebeurs kun je ook nog een bedrag lenen bij de
IB-Groep
. Je hebt standaard recht op vier jaar prestatiebeurs. Het maakt niet uit hoe lang de opleiding duurt of
hoe lang je over de opleiding doet. Na vier jaar prestatiebeurs kun je nog drie jaar een lening krijgen. Heb je al vier jaar prestatiebeurs gehad en doe je een specialistenopleiding,
dan heb je recht op maximaal twee jaar extra prestatiebeurs.
Ontving je vóór 1 augustus 2005 al studiefinanciering voor een beroepsopleiding dan blijft je studiefinanciering een gift.

Je hebt dus nog 1 jaar recht op de prestatiebeurs en kunt nog voor 3 jaar een lening afsluiten, kijk voor informatie op de site van de IB-groep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter aanvulling op het vorige antwoord, de studiefinanciering die je het eerste jaar hebt ontvangen, dus de basisbeurs hoe je niet terug te betalen (MBO-2). Je betaalt alleen de lening terug mocht je die hebben afgesloten. Geldt voor MBO-niveau 1 en 2.

En verder dus nog recht op 1 jaar.

VAn wie moet je je om laten scholen? Als dit een werkgever is, zou je kunnen overleggen of hij (een deel van de) studiekosten zou willen dragen. Soms doen bedrijven dat als je er nog een bepaald aantal jaar blijft werken.