Hoe kan ik nu een aanvullende beurs krijgen?

Ik probeer sinds augustus een aanvullende beurs bovenop studiefinanciering te krijgen, maar ik ben er achter gekomen dat het jaarinkomen van mijn vader ook mee telt. Ik woon nog thuis bij mijn moeder, en heb sinds mijne 8/9e geen contact meer met mijn vader. Mijn moeder verdiend <20.000 p.j. , dus ik weet dat ik er anders wel recht op had gehad. Verder heb ik een stuk tekst van de Duo gelezen, waarin een aantal dingen stonden die je moet kunnen aangeven wil je toch nog recht hebben op een aanvullende beurs. Maar mijn moeder is nooit getrouwd geweest met mijn vader, dus er zijn geen scheidings papieren, hij heeft mijn moeder nooit alimentatie betaalt, noch voor mij noch voor mijn zusje, en ik ben nooit bij een psycholoog oid geweest, dus ik heb ook geen professioneel die dit kan beamen. Verder ben ik (helaas) na een rechtszaak, die verder niks met mijn vader te maken had, achter gekomen waar mijn vader woont. Mijn vader had vroeger zeer losse handjes richting mijn en mijn half broertje, dus ik heb helemaal geen zin in enig voor van contact. Maar ik zit nu dus wel mooi met het probleem dat ik geen aanvullende beurs krijg. Iemand enig idee wat ik verder kan doen? Mijn moeder heeft zelf geen geld om mijn studie financieel te steunen. Groetjes Kevin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Onderstaand een link over hoe je dit misschien toch kan krijgen.
Je moet een verzoek indienen dat het inkomen van je vader niet word meegenomen.
jij en je moeder moeten dan verklaren dat je sinds je 8de geen contact meer hebt en bijvoorbeeld een leraar dekaan maatschappelijk werker of misschien je huisarts? moet dit dan bevestigen.
Succes en hoe meer "bewijs" des te beter natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet zo simpel om de formulieren op een eerlijke manier in te vullen. Je moet een verklaring hebben van een officiele instantie, maar dat is natuurlijk ook onzin, want die schooldecaan of wie ook weet natuurlijk ook niet of je wel of niet contact hebt met je vader. Als men het echter simpeler zou maken zouden plotseling wel heel veel studenten geen contact meer met hun vader hebben. Ik adviseer om contact op te nemen met de schooldecaan. Misschien wil hij de verklaring wel opstellen, maar hij moet dan wel "liegen", want hij weet het natuurlijk ook niet zeker. Het vervelende is dat je steeds achter de feiten aanloopt, want die aanvullende beurs krijg je niet met terugwerkende kracht. Dus snel aan het werk, schooldecaan, pastoor, dominee, vraag het ze allemaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb toevallig aankomende maandag een afspraak met mijn leraar, dus ik zal het aan hem vragen! In ieder geval bedankt!