Waarom mag een 16 jarige op het vmbo onderwijs zelf beslissen op welk niveau er examen wordt gedaan? En waarom worden ouders daar niet over ingelicht

Op advies van school geen "vangnet" gezakt op niveau 4 en alleen toelaatbaar op niveau 1 bij vervolgonderwijs ( school heeft 1 jaar bestaan!) had dus een niveau lager diploma kunnen hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doet een school echt niet op eigen houtje... Je ouders zijn toch op de hoogte van je rapporten, ondertekenen alles etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
School heeft dat op eigen houtje gedaan en zegt dat vanaf 12 jaar kinderen zelf mogen beslissen!

Het beste antwoord

Ik weet het niet precies, maar ik dat het komt omdat je vanaf je 16de bekwaam bent om dingen zelf te beslissen. Kijk naar het feit dat je vanaf je 16de bekwaam bent tot het aangaan van een geneeskundig behandelingsovereenkomst.

Ik denk dat bij het beslissen welk niveau je doet precies zo in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk idd dat dat al vanaf 12 is! Bedankt voor het meedenken!