Hoe kan ik beter plannen?

Ik zit nu in de derde klas en het lukt me gewoon niet om te plannen. Ik stel alles wat ik opkrijg uit, en niks motiveert me. Het is niet dat ik onvoldoendes haal, maar het geeft gewoon een onvoldaan gevoel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Enkele tips:

1. Probeer jezelf te motiveren door jezelf te belonen. Uiteindelijk zal je inzet sowieso beloont worden met het resultaat. Maar misschien moet je jezelf na een inspanning eerder belonen op korte termijn.

2. Schrijf alles neer. Zo staat je planning op papier. Hou je er dan uiteraard ook aan!

3. Leg voor jezelf de lat steeds dubbel zo hoog. Als dat je streefdoel is en zelfs al haal je het dan nog niet maar ben je wel over de helft heb je je oorspronkelijke doel bereikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Doe je huiswerk op de dag van krijgen. dus krijg je huiswerk vandaag, maak het vandaag.
- Vraag je ouders of ze je willen helpen met plannen.
- Gebruik een agenda en stel uiterste datums in.
- Maak lijstjes van doen.
- Krijg je kleedgeld of zakgeld--> Spreek met je ouders af dat je maar 3 keer je huiswerk mag skippen per maand of minder/geen kleedgeld of zakgeld.(dat is een goede motivatie)