Van MBO doorstromen naar HBO?

Mag je als je de eerste twee jaar niveau 3 op het MBO hebt gedaan, en het laatste jaar doorgestroomd bent naar niveau 4 (voor maar 1 jaar) op het MBO en dan je diploma haalt na die opleiding gewoon het HBO volgen? Omdat niveau 4 verplicht is vraag ik me af of ze een jaar dan wel genoeg vinden..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Doorgaans is een diploma op MBO niveau 4 het criterium. Hoe lang je er over hebt gedaan dit te bemachtigen en via welke weg doet er niet zo veel meer toe.
Dus ja, bij opleidingen waarbij dit het criterium is kun je instromen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook maar was er niet zeker van of je niveau 4 dan ook echt drie jaar lang gevolgd moest hebben! Dankjewel voor het antwoord