Ik heb me te laat uitgeschreven voor 2 studies op HBO, moet ik het collegegeld dan gewoon betalen of kan het nog?

Op internet staat dat ik voor 1 september moest uitschrijven via studielink.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niemand?
Rieneke1
11 jaar geleden
ik zou zo snel mogelijk contact opnemen, wellicht tonen ze coulance.

Antwoorden (1)

Als je een andere studie gaat doen is er niets aan de hand, dan krijg je 1065 terug: http://duo.nl/particulieren/lesgeld/teruggave_van_het_lesgeld.asp

Als dat niet het geval is ligt het aan de school, hier een voorbeeld uit Den Haag:

Beëindiging van je inschrijving

Wanneer je je inschrijving voor studiejaar 2012-2013 tussentijds wilt beëindigen (omdat je bent afgestudeerd of omdat je om een andere reden wenst te stoppen met je opleiding), dan kun je vanaf 1 september 2012 op elk gewenst moment een verzoek tot uitschrijving doen.

Let op: je inschrijving loopt (minimaal) tot en met de laatste dag van de kalendermaand waarin je een verzoek tot uitschrijving indient. Dit betekent dat je op zijn vroegst uitgeschreven kunt worden per de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin je je verzoek indient.

Een uitschrijvingsverzoek dien je in via Studielink:

Ga naar Studielink en log in op je account.

Ga naar 'Mijn opleidingen'.

Klik bij de inschrijving die je wilt beëindigen op 'Verzoek tot uitschrijven'.

Geef aan wat de reden is dat je je wilt uitschrijven.

Geef aan met ingang van welke maand je je inschrijving wilt beëindigen. (Als je zo snel mogelijk uitgeschreven wil worden, vul dan de eerstvolgende maand in.)

We raden je aan om de bevestiging die Studielink je stuurt van het indienen van je verzoek tot uitschrijving goed te bewaren.
http://www.dehaagsehogeschool.nl/bachelorstudies/toelating-inschrijving/uitschrijven-annuleren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie! Ik wil inderdaad een andere studie volgen, dus ik hoef niks te betalen? Ik ga maandag contact opnemen met DUO, om zeker te zijn van m'n zaak. Ik had niet verwacht dat nog iemand zou reageren, bedankt!;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, wat lees jij hieruit dan: http://duo.nl/particulieren/lesgeld/teruggave_van_het_lesgeld.asp ga je een andere hbo doen? Waarom heb je je bij drie opleidingen ingeschreven?