Is het aanstellen van een mentor per leerling verplicht voor een school in het VO? + zie beschr.

En als die mentor is aangesteld, heb je dan ook recht op contacturen (uren waarin je die mentor ook daadwerkelijk ontmoet / les hebt van hem/haar)?

Toegevoegd na 24 seconden:
Zo ja, heeft u enig idee waar dit is geregeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, daar is een school niet toe verplicht. Het staat niet in de wet ofzo. Voor zover ik weet werkt wel elke school met mentoren (of SLBers, of tutoren, of hoe men ze op school ook wil noemen). Maar op welke manier een school dat invult is nergens verplicht vastgesteld.