Waarom is er maar 1 Walibi park in Nederland?

Ze kunnen er toch veel meer geld uithalen Als er meerderen zouden zij?
Vaak gaan mensen die ik niet ken er niet naartoe vanwege de lange reis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag naar Walibi World geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee over 2 weken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, je hebt gelijk! Jij kent me niet en ik ga ook niet naar Walibi...
Niet omdat het ver reizen is overigens, maar omdat ik pretparken echt tenenkrommend vind. Veel te schreeuwerig, veel te Amerikaans..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle mensen die jij wel kent gaan er dus wel naartoe?? :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Suniram intresseert mij dat wat?

Antwoorden (4)

Er zit 1 Walibi in Nederland en 1 in België.
Wat heb je eraan 2 van dezelfde pretparken te bouwen in Nederland.
Van de Efteling is er toch ook maar 1.
In Parijs zitten er toch ook geen 2 Disneyland's
Van mij als persoon zijn er toch ook geen 2, mensen moeten er niet aan denken er als 2 personen zouden zijn als ik.
Dus waarom wel 2 walibi pretparken in Nederland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig akkoord met vorig antwoord.
Waat U trouwens waarvoor Walibi staat ?

WAver-LImal-BIerges : het gemeenten onder Brussel waar het pretpark oorspronkelijk is opgericht.
http://li.wikipedia.org/wiki/Waver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was een wilibi geen kangaroe? De mascotte van het park
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hebben ze er dan maar van gemaakt ,maar het is niet de oorsprong van de naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Lees anders dit eens door:
http://walibiweb.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=8
Staat in dat Walibi de naam is van een kangaroe dus daarom moest dat de mascotte worden.
Nooit echt veel gelezen over dat Six Flags, Walibi world werd, maar over de nieuwe naam is volgens mij wel goed nagedacht als je kijkt naar de shows van de afgelopen jaren in het park: Walibi is op wereldreis geweest en heeft allemaal mensen leren kennen. Ook in shows zie je veel hier van terug:
http://www.youtube.com/watch?v=1SLNN1roAK4
Als je er 1 in limburg zou stoppen, blijf het alsnog lang reizen voor mensen uit drenthe. Walibi heeft nu een heel mooi plekje in het midden van Nederland. Ook is het zo dat als er 2 parken zouden zijn, je maar naar 1 park gaat. Als de ene helft van nederland naar het ene park en de andere helft naar het andere park gaat, hebben ze nog ongeveer maar 500.000 bezoekers per jaar + een aantal bezoekers meer omdat het nu minder ver reizen is, ipv ongeveer 1 miljoen bezoekers per jaar.

Conclusie
Het idee is leuk, een 2e Walibi World, maar dan in je achtertuin maar dan gaat walibi failliet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan zo een antwoord heb ik nou iets,
Niet meteen die mensen die beginnen te zeuren
een leuke anekdote doet me denken aan de stad die meer poorten ging bouwen om meer tolgeld te kunnen innen ,hoop dat je het een leuk antwoord vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee