Nee, niemand hecht er nog waarde aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij een achtergrond in IT hebt, en een opleiding, dan is het behalen van certificaten waaruit blijkt dat je een profi bent & blijft bijleren positief. Als je alleen eenc ertificaat hebt, maar zonder formele achtergrond en of ervaring, dan wordt het al snel minder waardevol om te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ervaring en/of bredere IT achtergrond zeker veel gewicht in de schaal leggen, geeft een MCSE certificaat toch aan dat je iets in je mars hebt en dat je bepaalde stof hebt gezien.

Er mag van iemand met MCSE meer verwacht worden dan van iemand zonder. Dus heeft een MCSE diploma waarde.

Hoeveel waarde, hangt af van de functie waarop je solliciteert.
14 jaar geleden
Ja het heeft zeker nog waarde, echter kun je dan beter voor de opvolger gaan als je gaat beginnen (MCITP).

MCSE wordt volgens mij niet meer volledig gegeven, alleen deelcertificaten zijn nog beschikbaar dacht ik zo.

In mijn ogen is MCSE minimaal MBO+ en je kunt waarschijnlijk op HBO niveau werken als je deze certificering hebt. Bij veel detacheerders is dit een lekker hoog certificaat. CCNA/CCNE is de tegenhanger van Cisco, maar dan puur op netwerkgebied.

Met MCSE icm wat jaren ervaring kom je al gauw terecht op systeembeheerder/netwerkbeheerder functies en het salaris zal rond de 2500 per maand beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk er van niet dat er nog zoveel waarde wordt gehecht aan dit papiertje, terwijl elke nono dit in een paar weken kan halen door braindumps en proefexamens door te nemen..