Wat als je zakt voor een pilootopleiding? Terwijl je al meer dan 100.000 euro hebt betaald. Hoe zit het , krijg je het geld terug of wat?

Want ik denk dat het zo geld verspilling is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Bij veel piloten opleidingsscholen kan je je vaak verzekeren, voor als je zakt, dan krijg je je geld van de opleiding terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
waar staat dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat onder dat je je kan verzekeren. Kijk bij Job Guarantee Programme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef gewoon even een directe link als iemand het niet kan vinden.
Of je een gedeelte van je geld terug krijgt of niet is mede afhankelijk van de overeenkomst die je bij de start van de opleiding aangaat.
Indien er bij aanvang geen melding wordt gemaakt over mogelijke teruggave of over mogelijke verzekering voor teruggave dan blijft het geld bij het opleidingsinstituut.

Indien je hierover afspraken hebt gemaakt en ze staan ook officieel genoteerd dan kan je hier op terugkomen.

Elk opleidingsinstituut dat zichzelf respecteert zal zich aan de gemaakte afspraken houden.
Hou er echter rekening mee dat je altijd een gedeelte van de betaalde som moeten laten vallen voor de onkosten die men voor jou gemaakt heeft. Niet alle kosten worden door een verzekering gedekt. Dat lijkt me ook logisch en redelijk.

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt inderdaad af van de gemaakte afspraken - zoals bovenstaande antwoorden aangeven - maar het is inderdaad mogelijk dat je grote bedragen terug moet betalen. Als je niet in een beroep zit waar je bakken met geld verdient, zal dit erg moeilijk zijn.

Dat geldt overigens ook voor mensen die wel slagen maar momenteel, vanwege de recessie, moeilijk aan de slag komen. Die moeten wel hun vlieguren bijhouden en geld verdienen om de torenhoge schulden terug te betalen. Ik hoorde van de week van iemand die niet in Europa terecht kan en daarom in Oezbekistan is gaan werken. Daar kan hij vliegervaring opdoen, geld verdienen om de schulden af te betalen enz., maar verder zit hij alleen te wachten tot hij weer naar zijn leven en vriendin in Nederland kan. Beetje triest wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies.... pilotenopleiding is wel de slechtste keuze die je momenteel kan maken (heel veel geld kwijt en geen baan in de buurt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En idd wel verplicht zijn om je vlieguren te maken!
Je betaald voor een opleiding. Het halen van een opleiding is jou verantwoordelijkheid. Je krijgt geen geld terug als je het niet haalt. De kosten om je op te leidien zijn namelijk gemaakt en die worden niet minder omdat jij niet slaagt.
ronron1212