Opleidingsinstituut in Nl. waar er nog straffen gegeven worden?

Beetje een vreemde vraag misschien.
Maar mijn zusje maakt haar profielwerkstuk over straffen (geschiedenis, culteren, maatschappij enzenz), en iemand zei haar tijdens een interview dat er opleidingsinstituten zijn voor volwassenen, waar er straffen worden gegeven als lichamelijke straffen of strafregels schrijven e.d.
Ze wil dit graag verwerken in haar profielwerkstuk en het liefste ook een interview ofzo.

Weet iemand hier iets van? Wij kunnen het allebei niet vinden op internet, en ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het bestaat...
Was het misschien een vroege 1 april grap van diegene!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nou bij mij op de middelbare school moest ik bij straf gewoon nablijven. Volgens mij op de meeste scholen zijn er bepaalde regels met consequencies als die verbroken worden. Fysieke straffen zijn bij wet verboden dus die zal je in Nederland niet zo snel tegen komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij opleidingsinstituten voor volwassenen waar nog straffen worden gegeven, denk ik in eerste instantie aan militaire opleidingen. Misschien geeft dat een idee van in welke richting te zoeken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is het wellicht een idee 1 hoofdstuk te wijden aan de vraag OF het uberhaupt zinvol zou zijn ipv of het gebeurt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga eens kijken bij een daphnehuis, dat komt volgens mij het meest in de buurt, hoewel de straffen hier wel weer specifiek fysiek zijn. Wellicht wil je eerst zelf even kijken voordat je je zusje eropaf stuurt...