Nee hoor het ISBN verandert NIET bij een herdruk. Alleen als hetzelfde boek bij een andere uitgever opnieuw wordt uitgegeven zal het ISNB veranderen (iets dat zeer zelden voorkomt).

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=500988

Toegevoegd na 13 seconden:
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/onderwijs/isbn-nummer-boek-invoert-druk.218051
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, het ISBN-nummer geldt per UITGAVE van een boek, dus ook een nieuwe druk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_Standaard_Boeknummer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees toch iets anders in de wiki tekst Freek. "Facsimileherdruk
Een uitgever neemt soms een uitgave van een collega over, en het staand zetsel (meestal platen) wordt gebruikt voor een geheel identieke herdruk, maar dan onder andere uitgeversnaam. Zo'n facsimileherdruk krijgt een ander ISBN." Hieruit haal ik dat een normale herdruk, zonder grote tekstuele aanpassingen gewoon hetzelfde ISBN-nummer krijgen.
In princiepe niet, tenzij er een verandering is in de nieuwe druk. Maar dan heet het naast herdruk ook een herziening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, op de site van ISBN staat het volgende hierover geschreven:

Bij iedere nieuwe druk moet er een nieuw ISBN worden aangevraagd. Wanneer een publicatie in verschillende verschijningsvormen zal verschijnen dient iedere afzonderlijke verschijningsvorm een eigen ISBN te hebben. Bijvoorbeeld wanneer zowel een ingenaaide als gebonden editie of zowel een video als een DVD van hetzelfde product verschijnt. Eenmaal toegekend kan een ISBN nooit meer opnieuw worden gebruikt voor een nieuwe uitgave.

Toegevoegd na 10 minuten:
Er is sprake van een nieuwe druk wanneer er inhoudelijks iets is gewijzigd of wanneer de uitgave een andere verschijningsvorm heeft gekregen. Daarnaast is er sprake van een nieuwe druk zodra er een andere of nieuwe uitgever verantwoordelijk voor de uitgave. Van een nieuwe oplage is sprake als er ongewijzigd wordt herdrukt.