Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een VAVO student ook recht op een studenten OV-Chipkaart?

Hallo,

ik ben van plan om vanaf volgend schooljaar een MBO opleiding te volgen (avondopleiding) in het ROC Amsterdam.

Ik vroeg mij af of studenten/jongeren die een avondopleiding volgen in het volwassenenonderwijs (ROC) ook recht hebben op een studenten OV-chipkaart?

http://www.rocva.nl/Educatie/Pages/default.aspx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, als je voldoet aan de voorwaarden voor studiefinanciering.

Je hebt recht op studiefinanciering als je een voltijdse of duale opleiding volgt aan een erkende hogeschool, universiteit of beroepsopleidende leerweg en als je voldoet aan de aanvullende voorwaarden. Heb je recht op studiefinanciering, dan heb je automatisch ook recht op een studenten ov-chipkaart.

Wie 18 jaar of ouder is en een voltijds BOL of een VAVO opleiding volgt, komt volgens de Wet Studiefinanciering (WSF 18+) in aanmerking voor Studiefinanciering.

Nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, krijg je van de Klantenservice OVchipkaart automatisch een aanvraagformulier toegestuurd.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Bij 3 lesavonden in de week zul je niet uitkomen op meer dan 29 lesuren/week. In dat geval kom je niet aanmerking voor de gewone studiefinanciering van de DUO. En daardoor ook niet voor de studenten ov-chipkaart.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding