Is een mhbo een slimme keus?

De studiekeuze staat voor de deur. Ik denk erover om een mhbo te doen, waarbij ik met een beetje geluk in 5 jaar mn mbo + hbo afrond. Hoe staat deze manier van opleiden momenteel bekend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit ook op een opleiding die door de school zelf MHBO genoemd wordt. Maar bij ons houdt het heel iets anders in: het is officieel een MBO-opleiding, maar heeft een wat hoger niveau, dat een beetje tussen MBO en HBO inzit, het duurt 2 jaar ipv 4, en het is vooral bedoeld als voorbereiding op mensen die erna nog HBO willen doen. Apart dat het bij jullie iets heel anders betekent.
AWM
14 jaar geleden
En zet je avatar even recht ;)

Het beste antwoord

Ha, die Lolalolly;

Als je verwacht dat je toch wel van mbo naar hbo wilt en zult kunnen doorstromen en ook overtuigd bent dat deze opleiding voor jou de juiste keus is lijkt het me een slimme stap. Succes met je keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het is een soort tussen schakel van mbo/hbo en als je daarna doorstroomd naar een hbo dan heb je een grote kans dat je je streven van 5 jaar wel red.
succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nog een redelijk nieuw concept, maar men is hier vrij positief over.
Mij lijkt het een slimme keus, want als je je studie inderdaad op HBO-niveau afrondt, ben je daar goed op voorbereid.
Door het volgen van het mhbo-traject word je dubbel gekwalificeerd, want je hebt een mbo-diploma en bent
hbo-waardig. Dat laatste betekent dat je een positief studieadvies krijgt. Je verbetert zo je loopbaanperspectief, want je onderscheidt je van anderen en kwalificeert je boven het reguliere mbo-diploma. Zo heb je een streepje voor.
Als je deelneemt aan het doorstroomprogramma, kun je vaak al lessen volgen op het hbo-niveau.
Ik zie allemaal voordelen en kan geen nadeel bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als een hele slimme keus! Vooral het feit dat je er goed over nadenkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, lijkt me wel.
http://www.ncoi.nl/cms2008/print_opleiding.php?var_content=1322