Is een mhbo een slimme keus?

De studiekeuze staat voor de deur. Ik denk erover om een mhbo te doen, waarbij ik met een beetje geluk in 5 jaar mn mbo + hbo afrond. Hoe staat deze manier van opleiden momenteel bekend?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die Lolalolly; Als je verwacht dat je toch wel van mbo naar hbo wilt en zult kunnen doorstromen en ook overtuigd bent dat deze opleiding voor jou de juiste keus is lijkt het me een slimme stap. Succes met je keuze.

het is een soort tussen schakel van mbo/hbo en als je daarna doorstroomd naar een hbo dan heb je een grote kans dat je je streven van 5 jaar wel red. succes.

Dit is nog een redelijk nieuw concept, maar men is hier vrij positief over. Mij lijkt het een slimme keus, want als je je studie inderdaad op HBO-niveau afrondt, ben je daar goed op voorbereid. Door het volgen van het mhbo-traject word je dubbel gekwalificeerd, want je hebt een mbo-diploma en bent hbo-waardig. Dat laatste betekent dat je een positief studieadvies krijgt. Je verbetert zo je loopbaanperspectief, want je onderscheidt je van anderen en kwalificeert je boven het reguliere mbo-diploma. Zo heb je een streepje voor. Als je deelneemt aan het doorstroomprogramma, kun je vaak al lessen volgen op het hbo-niveau. Ik zie allemaal voordelen en kan geen nadeel bedenken.

Ja hoor, lijkt me wel. http://www.ncoi.nl/cms2008/print_opleiding.php?var_content=1322

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100