Hoe worden de klassen ingedeeld in de tweede fase?

Ik ga na de zomervakantie naar 4 atheneum, en ik vroeg me af hoe de klassen worden ingedeeld? ik denk dat de mensen met hetzelfde profiel bij elkaar in de klas komen. Maar hoe zit dat nou met vakken als nederlands, engels, gym of een mentorklas, is de kans dan groter dat je bij mensen met hetzelfde profiel komt? en kom je überhaupt wel bij iemand in de klas met een heel ander profiel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (2)

Dit ligt bij iedere school net ietsje anders maar over het algemeen is het zo.

Alle vakken die iedereen verplicht is (Nederlands, Engels, gym, maatschappijleer, en soms ook wiskunde) is 1 (stam)klas. Vaak bij alle andere vakken zit je steeds in een andere klas. Dat gaat niet per profiel. Bv: Je hebt C&M, de 1 kiest voor Frans, de ander voor Duits. En zo gaat dat door.

Nogmaals.. dit is in het algemeen. Op jouw school KAN het (ietsje) anders zijn. Vraag er dus naar ;)
11 jaar geleden
Bij ons op school proberen ze vaak mensen met 1 gemeenschappelijk vak (ander vak dan nederlands, engels, gym, maatschappijleer) bij elkaar te zetten. Dan heb je één klas met mensen die bijv. allemaal natuurkunde hebben. De kans dat je dan bij mensen met hetzelfde profiel komt, is groot.
Maar bij onze klas hebben ze dat net niet gedaan, wij hebben alleen de verplichte vakken met de mentorklas.
Dit verschilt inderdaad ook per school, maar ik denk dat ze op elke school wel zo veel mogelijk kinderen met gelijke vakken bij elkaar te zetten, vanwege het rooster. Dat is dan makkelijker te maken.