Hoe lang besteden kinderen aan hun huiswerk per dag?

Welk niveau en welke leeftijd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is te algemeen en kan derhalve niet beantwoord worden. Maak hem concreter, dus:
- welke school, regio, plaats
- welk niveau, leerjaar
- welke leeftijden
- incl./excl. kinderen met leer- of ontwikkelingsstoornissen Enzovoorts. Er zijn teveel elementen in het spel om je vraag betrouwbaar te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij mot met je ouders over hoe lang je aan je huiswerk besteedt en hoe laat je naar bed moet of zo?

Antwoorden (6)

Is verschillend per kind en opleiding niveau de een heeft een uur nodig waar een ander 3 uur over doet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een half uur, tot 2 uur ongeveer op basisschool niveau tot 12 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een half tot twee uur PER DAG op de basisschool????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:o eerder gem. 5 minuten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1x taal hw en 1 rep waar je 10 mins voor hoefde te leren.. dus gm. Per dag.. pfew!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leergierige kinderen dan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Hier ook.
Het gemiddelde kind zit lang niet zo lang aan zijn/haar huiswerk als gedacht/beweerd word.
Er moet eerder aan 15-25 minuten per dag gedacht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit in VWO 3 en besteed een uur aan huiswerk per dag en leer een half uur per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netjes! Ga je later veel profijt van hebben makker!
Het gemiddeld kind op het goede nivo moet gedurende het jaar, inclusief werkstukken, proefwerkweken etc 1 uur per dag bezig zijn met huiswerk om voldoendes te kunnen halen.

Als je het snel oppikt, veel onvoldoendes haalt door slecht leren, goed meedoet in de les of op een te laag nivo zit wordt het minder. Andersom wordt het meer.

Toegevoegd na 56 minuten:
Dit is dus inclusief de weekenden en exclusief de lange vakanties (dus zomer en kerst).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 12, ik zit in 1 havo/vwo en ik krijg ong. 1 uur hw per dag, maar het ligt er ook aan op welke school je zit.