Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je je VWO diploma hebt behaald en je wilt de opleiding tot hoofdagent volgen (vmbo) kan dit dan sneller?

Het lijkt me leuk om voor een aantal jaartjes bij de politie te werken en daarna weer op te stappen. Ik denk dat hoofdagent de handigste functie is omdat in wel op straat wil werken en het arrestatieteam lijkt me ook wel gaaf. Alleen om drie of vier jaar lang die opleiding te volgen vind ik wel wat lang duren. Daarom vroeg ik me af of het niet mogelijk is om deze verkort te volgen aangezien ik dan op een hoger niveau zit dan de opleiding zelf.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
725

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De opleiding tot hoofdagent is een mbo vakopleiding.

Deze opleiding duurt tegenwoordig 3 jaar. als je de opleiding versnellen, dan zul je zelf het initiatief moeten nemen tijdens de opleiding. zelf veel dingen regelen en organiseren. de politieacademie doet het niet voor je.

toch zijn er genoeg voorbeelden van mensen, die de opleiding sneller afronden. het kan dus best.

Wat betreft de opleiding; het is duaal leren. maanden van leskrijgen op de academie worden afgewisseld met maanden werken in de praktijk. je komt dus al vrij snel op straat.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (4)

Dit heb ik vaak gehoord op hbo met vwo diploma maar bij mijn opleiding kon dat niet en je moet toch bepaalde dingen leren dat zal niet veel sneller kunnen dus waarschijnlijk niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel sneller omdat je (als je VWO doet) waarscheinlijk sneller kan leren, maar vetwacht niet binnen een week klaar te zijn ifso ! :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te worden toegelaten tot de politie[academie] is niet alleen je vooropleiding van belang.
Je wordt ook op een heel stel andere items getest, zoals stressbestendigheid, hoe je in de maatschappij staat,
karakter etc.

Er moeten vacatures zijn.
Zodra je de selectieprocedure bent doorgekomen en bent aangenomen bij een korps, ga je van start als hoofdagent.
Dat wil zeggen: de opleiding.
Als hoofdagent in opleiding wissel je vanaf dag één werken en leren af. Zodra je bent aangenomen begin je met 9 maanden leren en praktijkoefeningen aan de Politieacademie.

De opleiding duurt drie jaar en kan niet sneller.
Deels komt dat omdat je steeds praktijk met theorie afwisselt.
Er zitten mensen van allerlei niveau en achtergrond op die opleiding en daar moet rekening mee gehouden worden.

http://www.kombijdepolitie.nl/Soortenwerk/Hoofdagent/Pages/Deopleiding.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

Het enige aspect dat jij met jouw leervermogen sneller kan doen dan de rest.

Is de theorie tot je nemen, verwerken en vervolgens toepassen.

En de sociale aspecten en de psychologische aspecten die worden behandeld sneller begrijpen en onderzoeken en dan ook weer toepassen.

Afhankelijk van je enthousiasme en leergierigheid, kan je in een razend tempo alle theorie die je beschikbaar word gestelt tot je nemen.

Alleen de praktijk vaardigheden kan je niet versnellen.

Gr Gaelwyn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding