wanneer heb ik een compensatiepunt?

hallo,

ik zit in HAVO 4 en ik ben nu bezig met de laatste toetsweek. Ik heb een aantal cijfers als 6,7 en ook een aantal cijfers rond de 5,6. Als ik nou een slechte toetsweek draai is het cijfer van 5,6 naar 5,2 gegaan (bijvoorbeeld). Word die 6,7 dan afgerond naar een 7 zodat dat een compensatiepunt is?

dank u

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je mag over naar 5 havo als je voldoet aan het volgende: • alle cijfers zijn voldoende; • er staat maximaal één 5; • er staan maximaal één 4 of twee 5-en en er zijn minimaal twee compensatiepunten; • er staan maximaal één 4 en één 5 en er zijn minimaal drie compensatiepunten; • er staat voor de vakken Nederlands, Engels of (voor de Havo indien gekozen) wiskunde maar maximaal één tekort. Toelichting: 1. De cijfers worden rekenkundig afgerond op hele getallen. 2. Elk cijferpunt boven een 6 levert één compensatiepunt op. 3. Elk cijferpunt lager dan een 6 levert één tekort op. 4. De cijfers voor de vakken maatschappijleer en anw tellen ook mee; deze vakken maken deel uit van het combinatiecijfer. 5. De vakken Lo en Ckv, die voor het behalen van het examen meetellen, moeten – evenals het vak godsdienst – ‘naar behoren’ afgerond zijn. Is dat niet het geval, dan moet de leerling daar alsnog voor zorgen. Zolang daarvan geen sprake is kan de leerling niet aan de lessen deelnemen. 6. Het cijfer behaald voor een extra vak bovenop het examenpakket waarmee de leerling kan slagen, telt niet mee bij de bevordering. Wel moet het vak naar het oordeel van de docent ‘naar behoren’ gedaan zijn: alle vakonderdelen moet de leerling naar vermogen hebben afgerond. Indien nodig kan de docentenvergadering het verder volgen van een extra vak blokkeren. 7. De regel dat er voor de vakken Ne, En en Wi maar één tekort mag zijn geldt dit schooljaar nog niet voor de bevordering van 5A naar 6A. --------------------- Je 6,7 wordt afgerond naar een 7 en levert 1 compensatiepunt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100